|
|
--> WSPÓŁPRACA ZAGRANICZNA
|
eTwinning w ZSEG!
Od września 2012 w ZSEG rusza realizacja międzynarodowego projektu eTwinning zatytułowanego „Discover the treasures of national parks” (Odkrywamy bogactwa parków narodowych).
Do projektu poza naszą szkołą przystąpiły szkoły z Węgier, Turcji, Bułgarii i Wielkiej Brytanii.
Założycielką projektu w naszej szkole jest mgr Weronika Galar, nauczyciel biologii oraz języka angielskiego. Nauczycielami współpracującymi w projekcie są mgr Bożena Bednarz (nauczyciel biologii) i mgr Gabriela Pieronek (nauczyciel geografii).
W ramach projektu uczniowie zdobywają wiedzę dotyczącą wybranych parków narodowych i pracują nad dokumentacją związaną z najbliższym parkiem narodowym (zdjęcia, filmy). Uczniowie naszej szkoły będą odbywać wycieczki do Babiogórskiego Parku Narodowego. Współpraca z młodzieżą z europejskich szkół partnerskich będzie odbywać się poprzez platformę internetową programu eTwinning (Twinspace) za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych. Produktem projektu będzie opracowanie przewodnika po wybranych parkach narodowych Unii Europejskiej – w wersji cyfrowej (zawierającej filmy i prezentacje uczniów) oraz drukowanej.
Czym jest eTwinning?
Program eTwinning promuje szkolną współpracę w Europie za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), oferując wsparcie i narzędzia, dzięki którym szkoły mogą w prosty sposób tworzyć partnerstwa w ramach różnych dziedzin tematycznych. Do komunikacji ze szkołą partnerską służą języki obce, głównie język angielski.
Narodowe Biuro Programu eTwinning w Polsce działa na zlecenie Komisji Europejskiej i Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Jest ono odpowiedzialne za koordynowanie, rozwój, promocję i monitorowanie działań programu.
Drugim projektem zrealizowanym w naszej szkole jest polsko-francuski projekt artystyczno-literacki "OPEN SHAKESPEARE". Nauczyciele bibliotekarze z grupą uczniów z różnych klas: klasy 3a, 4b, 3a1,1s,3g- realizowali przedsięwzięcia artystyczne w oparciu o lekturę dzieł angielskiego twórcy, sięgali do sztuki inspirowanej dziełami angielskiego poety, wykonywali zdjęcia aranżowane, związane z treścią jego dzieł, próbując dodać nowe interpretacje, wykorzystali czytanie performatywne, tworzyli filmy, poznali nowe programy graficzne oraz do samodzielnej nauki języka angielskiego.Produktem projektu jest album w formie elektronicznej i drukowanej, wykonany wspólnie
z uczniami francuskimi. Część ilustracyjną wykonali
w większości uczniowie klas 3a oraz 3a1.
(Galeria w zakładce-->Biblioteka.
DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU |
|
|
|